Warning: substr() expects parameter 3 to be long, string given in /includes/Model/cms/Article.php on line 78

Warning: substr() expects parameter 3 to be long, string given in /includes/Model/cms/Article.php on line 78
Za 99 euro z Londynu do Kuala Lumpur - Loty.info.pl
Za 99 euro z Londynu do Kuala Lumpur
Malezyjska AirAsiaX będzie pierwszym tanim przewoźnikiem, który zaoferuje bilety na dł‚ugich trasach. Najtał„szy z Londynu do Kuala Lumpur ma kosztować‡ 99 euro.

W konferencji prasowej Tony'ego Hernandesa, prezesa Fly Asian Xpress (do tej firmy należy AirAsiaX), w malezyjskim kurorcie Putrajaya wziął‚ udział‚ jego przyjaciel, ekscentryczny brytyjski miliarder Richard Branson (wł‚ał›ciciel m.



in. linii lotniczych Virgin Atlantic). Poinformował‚, że Virgin zdecydował‚a się™ na kupno 20 proc udział‚ów w AirAsiaX. I to wł‚ał›nie ubrany w malezyjski sarong i turban Branson, a nie Hernandes przekazał‚ informacje o dł‚ugodystansowych planach azjatyckiego przewoźnika.

Nie podano wartości transakcji, ale wedł‚ug nieoficjalnych przecieków nie był‚a to wysoka suma. Hernandesowi, który zresztą kiedyś› już pracował‚ z Bransonem, bardziej zależał‚o na prestiżu, jaki daje taki partner, niż na jego pieniądzach.

- Zaangażowanie Virgin da AirAsiaX wiarygodność‡ na ś›wiecie. Pomoże także w negocjacjach z lotniskami, agencjami regulującymi transport lotniczy i wł‚adzami krajów, do których zamierzamy latać - nie ukrywał‚ zadowolenia szef rady nadzorczej AirAsiaX Kalimullah Hassan.

Zdaniem Bransona azjatyckiej linii uda się™ to, czemu nie był‚y w stanie sprostać‡ Ryanair i easyJet. Te dwie linie uważają, że niska cena biletu nie wystarczy, by pasażerowie chcieli siedzieć‡ stł‚oczeni przez wiele godzin w samolotach z bardzo ograniczonym albo drogim serwisem, i dlatego nie zdecydował‚y się™ na dł‚ugodystansowe poł‚ączenia.

- Kilka innych linii próbował‚o uruchomić‡ takie trasy, ale kończył‚o się™ to klapą. Moim zdaniem nam się™ uda - mówił‚ Branson. Tanie linie lotnicze przymierzał‚y się™ już wiosną tego roku do uruchomienia poł‚ączeń mię™dzy Europą a Stanami Zjednoczonymi. W ten sposób zamierzał‚y skorzystać‡ z uł‚atwień„, jakie daje umowa o otwartym niebie mię™dzy USA a UE. W tej chwili jednak nic nie sł‚ychać o takich planach.

Tani przewoźnicy obniżają koszty, nie tylko montując dodatkowe fotele w samolotach, ale i skracając do maksimum czas postoju w portach docelowych. Tymczasem dł‚uga, siedmio-, ośmiogodzinna trasa nie daje szczególnych zysków na takiej operacji, co wię™cej, wymaga już zmiany zał‚ogi. Dochodzą wię™c jeszcze dodatkowe koszty.

- Wiemy, że bę™dzie ciꙿko, bo konkurencja zrobi wszystko, żeby nam się™ nie udał‚o. Sir Richard i Tony są zaprawieni w bojach, wię™c śpiewem, modlitwą, ale przede wszystkim bardzo ciꙿką pracą zamierzamy osiągnąć sukces - dodał‚ Kalimullah Hassan. Na pewno AirAsiaX bę™dzie kusił‚ wysoką jakością serwisu, wyjątkowo sympatycznymi azjatyckimi zał‚ogami i nowymi maszynami. Bardzo możliwe, że ekscentryczny miliarder ma w rę™kawie jeszcze jakiegoś asa, który zapewni powodzenie temu projektowi.

AirAsiaX dopiero zaczyna uruchamiać‡ swoje trasy. W tej chwili ma pozwolenie na lądowanie na londyńskim Stansted. Ma także zgodę™ na uruchomienie poł‚ączeń„ z Avalonem w pobliżu Melbourne. Australijska trasa ruszy już we wrześniu. Wł‚ał›ciciel AirAsiaX Fly Asian Xpress w przyszł‚ym miesiącu otrzyma od Airbusa 15 nowych maszyn A330-300. Przewoźnik ma jeszcze do wykorzystania opcje na zakup kolejnych dziesię™ciu dużych airbusów.


źródł‚o - Rzeczpospolita


Za 99 euro z Londynu do Kuala Lumpur - Wasze opinie (liczba komentarzy: 0) :