Warning: substr() expects parameter 3 to be long, string given in /includes/Model/cms/Article.php on line 78

Warning: substr() expects parameter 3 to be long, string given in /includes/Model/cms/Article.php on line 78
Droższe bilety lotnicze po zamknięciu Etiudy - Loty.info.pl
Droższe bilety lotnicze po zamknięciu Etiudy
27.3.Warszawa (PAP) - O 30 zł więcej za bilet lotniczy zapłacą pasażerowie tanich linii lotniczych, którzy od 1 kwietnia będą obsługiwani w Terminalach 1 i 2 warszawskiego Okęcia.



To skutek zamknięcia w sobotę Terminala Etiuda i przeniesieniem ruchu pasażerskiego do T1 i T2.

Opłata dla pasażera kupującego bilet lotniczy wzrośnie z 30 do 60 zł. Pozostałe opłaty pobierane od przewoźnika za start, lądowanie oraz parkowanie samolotu - mają się nie zmienić.

Decyzja o zamknięciu Etiudy zapadła pod koniec listopada ub.roku. Władze lotniska zdecydowały o tym m.in. na skutek skarg pasażerów.

"Liczne skargi pasażerów skłoniły nas do podjęcia decyzji o likwidacji Etiudy. Jej standardy były dla nas nie do zaakceptowania. Chcemy, aby wszyscy pasażerowie byli obsługiwani na najwyższym poziomie. W sytuacji, kiedy oddaliśmy do użytku Terminal 2, stwierdziliśmy, że nie możemy utrzymywać już Etiudy" - mówił wówczas dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Michał Marzec.

Terminal Etiuda obsługiwał od 2004 r. pasażerów tanich linii lotniczych. Pierwotnie miał on być rozwiązaniem tymczasowym, stworzonym do obsługi pasażerów do czasu zakończenia budowy Terminalu 2.

Od października ub.roku Etiuda obsługuje tylko odloty. Przyloty zostały przeniesione do T1 i T2.

W ostatnim czasie Etiuda obsługiwała pasażerów tanich linii lotniczych: Wizz Air, Norwegian, Germanwings, Easyjet, Iceland Express.

Przeciwko likwidacji Etiudy protestował węgierski przewoźnik Wizz Air. Według niego zamknięcie terminala "może skutkować likwidacją nisko-kosztowych połączeń z Warszawy". Z zadowoleniem decyzję PPL przyjął norweski przewoźnik Norwegian. (PAP)

aop/ drag/ mag/


Droższe bilety lotnicze po zamknięciu Etiudy - Wasze opinie (liczba komentarzy: 0) :
 
Reklama
Wyrażenia kluczowe