Warning: substr() expects parameter 3 to be long, string given in /includes/Model/cms/Article.php on line 78

Warning: substr() expects parameter 3 to be long, string given in /includes/Model/cms/Article.php on line 78
Air Europa - Loty.info.pl
Linie lotnicze Air Europa

Air Europa – to hiszpańskie linie lotnicze z siedzibą w Palma de Mallorca na Majorce. Są jednymi z największych linii lotniczych w Hiszpanii. Powstały w 1986 roku.
Głównym węzłem powyższej linii jest Port lotniczy Madryt-Barajas. W 2004 linie przewiozły ponad 6,5 miliona pasażerów. Linia otworzyła na początku kwietnia 2005 połączenie z Warszawy do Madrytu.

Air Europa wykorzystują samoloty typu Boeing 737-400, Boeing 737-800 oraz Boeing 767-300.

Ponadto hiszpański przewoźnik obejmuje swoim zasięgiem porty lotnicze w Europie i Afryce Północnej oraz na obu kontynentach amerykańskich. Podpisała również umowy o współprace z liniami Aeromexico, Aeropostal, Air France, Air Luxor, Alitalia, Continental Airlines, KLM, Malev, Southern Winds i Tunisair.


Air Europa

Rezerwacja biletów Air Europa:
Rezerwuj

Loty Air Europa:

 
brak


Lotniska do których lata Air Europa :


Linie lotnicze Air Europa - Wasze opinie (liczba komentarzy: 1) :
 
Michał Obrębski
[2009-03-07 23:05:59]

 
Warszawa, 17 lutego 2009 r. Uwaga! Air Europa to przestrzegający umowy złodzieje Tekst ten ma na celu ostrzeżenie wszystkich pasażerów jakichkolwiek linii, a zwłaszcza klientów hiszpańskich linii Air Europa. Pierwszego września 2008 r. przebywałem w Chile i żona, która wciąż pracowała w Dominikanie, gdzie musiałem wrócić, kupiła mi lot linii Air Europa do Madrytu z Santo Domingo, stolicy Dominikany. Żona zapłaciła za bilet w walucie miejscowej gotówką, w dominikańskim oddziale tych linii. Następnie nabyła odpowiednie połączenie liniami Copa Airlines z Santiago de Chile do Santo Domingo oraz, na europejską część podróży, rejs polskiego LOT-u z Madrytu do Warszawy. Wkrótce potem Air Europa odwołała lot pomiędzy Santo Domingo w Dominikanie a Madrytem. Niestety, dla żony i dla mnie były to wieści niedobre i ważne: lot Air Europa nazajutrz wcale nam nie odpowiadał, więc połączenia z Copa Airlines i LOT-u trzeba było przesunąć. Kara wyniosła 220 dolarów. Ale nasze zmartwienia wcale się na tym nie zakończyły. Natychmiast wystąpiliśmy do Air Europa o zwrot. Linia niby wykazała zrozumienie. Ale tak na prawdę oddział dominikański zaczął stwarzać problemy od samego początku. Po wielu e-mailach i telefonach międzynarodowych, zastrzeżenie dotyczyło dowodu zakupu. Jakaś genialna osoba w Santo Domingo była dość kompetentna, by nas poinformować, że dla zwrotu pieniędzy musimy mieć potwierdzenie sprzedaży w formie aktu notarialnego. W tej sytuacji mogliśmy tylko zwrócić się do siedziby w Hiszpanii. Wysłaliśmy do Madrytu kilka e-maili, lecz wracały tylko odpowiedzi automatyczne z niczym szczególnym. Wreszcie, dzięki uprzejmości byłego pracownika Air Europy w Warszawie, udało się nam uzyskać kontakt bezpośredni. Oczywiście procedura się przeciągała i linie lotnicze wykazywały mało motywacji, by przyśpieszyć tok spraw. Dodatkowo pojawił się problem z moim kontem bankowym. Chociaż nie żądaliśmy owych 220 dolarów kary za zmianę rezerwacji, którą przez nich ponieśliśmy, zwrócili pieniądze, bez odsetek, dopiero 16 stycznia 2009 r. Ku naszemu sporemu zdziwieniu – tylko około 2/3 sumy. Poprosiłem Madryt o dopłacenie. W odpowiedzi dowiedziałem się, że kwota jest prawidłowa, jako że linia lotnicza zastosowała kurs z dnia 1 września 2008, czyli z dnia zakupu. Zrobiła tak, ponieważ klauzula w umowie zostawiała jej dość dużo swobody do manipulowania warunkami refundacji. W wyniku czego ociągała się przez ponad trzy miesiące i wybrała kurs wymiany, który jej najbardziej odpowiadał: polski złoty się zdewaluował i straciliśmy na tej transakcji około 30%. Nic dziwnego: nasza strata na kursach wymiany stanowiła zysk linii. Jednym słowem, z naszego negatywnego doświadczenia spróbujcie Państwo wyciągnąć trzy wnioski. Lekcja pierwsza: Air Europa to kryptozłodzieje. Naciskajcie ich szybko i mocno. Inaczej nie zwrócą Wam nic. Wyegzekwujcie każdy grosz, który przez nich straciliście. Nie miejcie żalu czy zrozumienia; w stosunku do Państwa oni ich mieć nie będą. Druga: przyjrzycie się warunkom umowy, a zwłaszcza Waszym prawom. Jeżeli tylko jest to możliwe, przed zakupem biletu negocjujcie. I lekcja trzecia: dla wszelkich refundacji spróbujcie wybrać walutę najlepszą dla Was, nie dla linii. Powodzenia! Michał Obrębski Warszawa, Polska michalDOTobrebskiATyahoo.com